Meer info, coming soon.

In een zucht tot rust is een korte en eenvoudige ademhaling die uitgevoerd dient te worden zoals het hieronder afgebeeld word.

Er zijn vele manieren van ademen hieronder zie je 4 tellen/seconden in-ademen en 6 tellen/seconden uit-ademen.

De learning curve bestaat uit theorie (tijdsduur +/- 1 uur) en een training die minimaal 3 tot 4 weken uitgevoerd dient te worden.


tip! lees, kijk en luister alsof je alles voor de eerste keer hoort en ziet.

 


Wat deelnemers zeggen.

De kracht van eenvoud.

 

Adem in, adem uit, ontspan en maak een glimlach.

Relax het lichaam het hoofd zal volgen.

 

Als kind deden we alles op gevoel en hadden we een perfecte ademhaling.

De verbinding tussen ons brein en ons gevoel was duidelijk.

Je stond er niet bij stil hoe het was om een kind te zijn.

 

Naarmate we ouder werden en meer met de 'spanningen' van het leven te maken kregen werd deze verbinding steeds onduidelijker.

In de opvoeding werd hier weinig tot geen aandacht aan gegeven.

 

Doordat je niet geleerd hebt hoe je jezelf kunt kalmeren, kan er veel spanning (stress) ontstaan in je leven.

Je voelt je vaak ongemakkelijk en je weet niet precies waar het vandaan komt.
Als dit gebeurd ga dan terug naar de basis.

Dit word vaak vergeten door de waan van de dag.

Er zijn altijd drukke momenten waardoor je vergeet even stil te staan bij wat je voelt en er wat aan gaat doen.

Momenten waar je goed gefocust bewust ademt en waarbij je jouw volledige long inhoud gebruikt (buikademhaling).
Zullen je rust en kalmte geven.

 

Er is een eenvoudige oplossing om jezelf aan te leren om kalm te blijven in spannende situaties.
Het is net als fietsen, je zult het nooit meer vergeten als je het eenmaal hebt aangeleerd en veel hebt geoefend.

 

In een zucht tot rust heeft een learning curve waarvan je van te voren weet hoe lang het gaat duren.

     


    De learning curve

    Theorie +/- een uur.

     

    Hoe werkt het ademhalingssysteem? (video en tekst)

    Wat is het verschil tussen een borst en buikademhaling? (video en tekst)

    Waarom is het trainen van je diafragma (middenrif) zo belangrijk?

    Hoe werkt het brein en hoe werkt dat samen met het lichaam?(video en tekst)

    Waar dient de glimlach voor?(tekst)

     

     


    Consequent Trainen/oefenen 3 á 4 weken.

     

    30 tot 35 keer per dag bewust een gefocuste ademhaling (zucht) maken.

    De tijdsduur van zo'n zucht is gemiddeld 12 seconden.
    30 sec x 12 sec = 6 minuten per dag.
    Hierdoor laat je alles los wat jou op dat moment bezighoud.
    Oefen op verschillende momenten van de dag.

     

    Voorbeelden van momenten, doe het voordat:

    • je opstaat
    • je een deur open doet
    • je een slok drinken neemt
    • je gaat eten
    • je iemand een klap of schop wilt geven (doe het niet)
    • je de auto instapt
    • je op fiets stapt
    • je gaat slapen
    • je gaat lopen
    • je boos of geïrriteerd word

     

    Natuurlijk zijn er nog veel meer momenten waarop je dit kunt doen.

    Het gaat erom dat je zo veel mogelijke momenten in je dag bouwt om even een gefocuste bewuste ademhaling te doen.
    Hiermee train (leer) je jouw lichaam en geest om gewend te raken aan die 12 seconden ademhaling en uiteindelijk kom je daar mee tot rust.

    Kleine tip! ga er niet over nadenken hoe het werkt, dat word je in de theorie uitgelegd.

     

    Voorbeelden van momenten, nadat:

    • je gegeten hebt
    • je gedronken hebt
    • je wakker word
    • je naar de toilet bent geweest

    Hiermee train je dankbaarheid.

    Later meer hierover.

    Nadat je deze techniek hebt aangeleerd kun je desgewenst een keuze maken om in dit gebied verder te gaan.

    Door Yoga, Taichi of andere meditatie technieken te gaan beoefenen je hebt dan al een goede basis.

     

    In een Zucht tot Rust ©


    Nou kan het zijn dat.........

     

    We je al kwijt waren bij de woorden, bewust, loslaten, ontspannen, focus, consequent, learning curve, diafragma en dankbaarheid.

    Maak je niet druk, velen weten wat het betekent maar weten niet hoe ze het toe moeten passen.

    Als jij klaar bent met In een zucht tot rust dan begrijp je het en weet je het toe te passen.

     

    En weet je wat het mooie is?

    Het is Gratis en je kunt het in jou tempo uitvoeren.

    En als Bonus leer je verantwoord omgaan met je telefoon.


    Vul je naam en email adres in.

    Dan sturen we je een wachtwoord zodat je de andere pagina's kunt gebruiken.

     

    Geduld hebben is een schone zaak.

    Heb je dat niet?

     

    Maak een diepe zucht en voel de ontspanning in je lichaam bij de uit-ademing.

    Als je bijna klaar bent met de uit-ademing maak een lichte glimlach naar jezelf.

    Het is dan bijna onmogelijk om je dan nog ongemakkelijk te voelen.

    Tip! probeer maar eens te lachen als je aan het huilen bent.