Laat de tekst voorlezen.

Tijdduur 1.24 min.

Druk op de play knop.


Waarom in een Zucht tot Rust.


Als baby en kind hadden we een goede ademhaling.

En was onze verbinding tussen ons brein en gevoel gewoon aanwezig.

Een goede ademhaling is een ademhaling die laag in de buik zit.

De verbinding tussen je brein en je lichaam heeft geen woorden nodig om te kunnen voelen.

 

Door stress en spanningen kan het zijn dat je ademhaling niet meer in je buik zit maar dat je ademt vanuit je borst.

Hierdoor is je lichaam minder of zelfs niet in staat om stress te reduceren.

 

Je lichaam stuurt een signaal (gevoel) naar je hersenen die zetten het om in woorden of beelden en daarna ga je ernaar handelen of neem je een actie.

Om dat gevoel te kalmeren (tenslotte wil je het beste voor jezelf).

 

 

 

Wanneer het gevoel stress of spanning aanwezig is dan is het heel moeilijk om nog goed te ademen.

Waardoor je minder goed kan denken en je je anders zal gaan gedragen dan je wilt.

Waardoor je je weer minder goed gaat voelen.

En als je niet weet hoe je deze cirkel kan doorbreken dan gaan al die spanningen zich opstapelen.

 

Kortom je zit jezelf en anderen in de weg en dat geeft onrust.

Daarom ben je hier en we gaan je helpen.

 

Met goede bewuste ademhalingen op het juiste moment kun je veel spanningen wegnemen en krijg je

Deze methode is een proces en heeft als doel om jezelf tot rust te brengen met ademhalingen.

Door meer bewust te ademen krijg je meer grip op je denken en doen (je gedrag).

En leer je jouw lichaam en brein te ontspannen.

 

Hiermee verbind je jouw hersens en je lichaam om weer in contact te komen met je gevoel.

Net als een kind onbevangen, nieuwsgierig, reagerend vanuit gevoel.

Tijdens het opgroeien word deze verbinding langzaam maar zeker verbroken door alle spanningen die op ons pad komen waardoor spanning (stress) de overhand zou kunnen nemen.

Deze manier word je niet op school of tijdens je opvoeding aangeleerd.

Kortom:

Verbind je brein met je lichaam in een Zucht en de Rust en kalmte zal weer terug zijn in je leven.

Je zult flexibeler met al je uitdagingen om kunnen gaan.

Maak je eigen keuzes en laat je niet beïnvloeden door de meningen van anderen.

Neem het heft in eigen handen en leef je mooiste leven.

Het gaat om jezelf, je "innerlijke ik" de plek waar je je vertrouwd en comfortabel behoort te voelen.



Wat andere mensen hebben ervaren.



Laat de tekst voorlezen.

Tijdduur 1.08 min.

Druk op de play knop.


Wat is in een Zucht tot Rust.


Druk op de playknop en op fullscreen voor het beste resultaat.

Hier zie je een video met vijf ademhalingen die als voorbeeld dienen.

 

Verder kun je zien hoelang deze ademhaling gemiddeld duurt (10 tot 15 seconden)

Oefen deze manier van ademen voor drie tot vier weken (20 tot 35 ademhalingen per dag op verschillende momenten).

En vergeet die glimlach niet op het eind.

Het maakt je mooier en blijer.

Hiermee verander je, jouw gedrag en maak je een gewoonte van deze manier van ademen.

 

Er zijn duizenden manieren van ademen.

Allemaal met een bepaald doel.

Deze methode heeft maar één doel en dat is jou tot Rust te brengen in een Zucht.

Sorry!

Advies: vergeet alles wat je weet of denkt te weten over ademen en ga weer vertrouwen op je eigen gevoel.

Leer weten wat je voelt.



Wat is in een Zucht tot Rust niet.


Raadpleeg altijd je huis Arts bij twijfel of ongemakken.

Wanneer je vragen hebt dan kun je deze stellen op de Facebook pagina.

 

In een Zucht tot Rust is geen vervanger voor:

  • Meditatie
  • Psycholoog
  • Psychiater
  • Fysioloog
  • Tai Chi
  • Mindfullness
  • Adem-Therapie
  • Her-opvoeding

Alhoewel je al deze gebieden wel zult ervaren als zodanig.

 

In een Zucht tot Rust maakt gebruik van de dingen die je al weet en doet.

Je moet kunnen ademen, denken en voelen.

Zoals het wel vaker gezegd word, alles wat je moet weten zit al in je.

Je moet er zo gezegd alleen meer van bewust worden.

Je leert jezelf beter kennen door voor een moment (drie tot vier weken) goed en vaak op te letten wat je denkt en doet waardoor je meer gaat voelen.

Laat je de tekst voorlezen.

Maak de keuze advies of AI.

Tijd duur 3.21 minuten of

Druk op play.

AI


Wat is in een zucht tot rust?

 

In een Zucht tot Rust doet precies wat het zegt.

Kort, snel en effectief.

 

Het is als een rode draad door uw leven omdat u de wetenschap gaat bezitten dat een Zucht (ademhaling) u tot Rust behoort te brengen.

Deze methode hadden we allemaal mogen meekrijgen tijdens onze opvoeding.

Want de meesten van ons leren dit nooit.

Iedereen kan er gebruik van maken door er bewust van te worden wat u denkt en doet.

 

U brengt uzelf tot rust via een Zucht (ademhaling).

Probeer het maar, NU, maak een diepe rustige zucht en ontspan.

Voelt u het niet, geen nood het komt, geduld.

 

Door deze methode aan te leren werkt u vanuit uw eigen gevoel (uw innerlijke ik) er is niemand die u kan vertellen wat u zou moeten voelen.

Dit geeft een aantal voordelen:

  • U bepaalt wat u wilt voelen dit is de beste motivator, inspirator, de grootste kracht om uzelf in uw gevoel te sturen.
  • Vele vervelende geconditioneerde (aangeleerde) gedragingen, gedachten, situaties zullen verzachten.
  • Alsof u op een afstand (helicopterview) kunt kijken naar uw verleden waardoor het lijkt alsof het iemand anders leven is.
  • U laat u minder beïnvloeden door wat anderen vinden of zeggen.
  • Er zijn deelnemers die aangeven dat hun manier van denken en doen 180 graden is gedraaid en dus ook hun leven.

 

Bekijk de testimonials.

Hierom willen we u deze methode niet ontzeggen en aan u aanbieden, het veranderd uw kijk op het leven.

Het geeft u het gevoel van eigen verantwoording.

Het antwoord op de vraag, is het gemakkelijk om aan te leren dan is het antwoord: Ja en Nee.

Ja het is makkelijk om aan te leren.

Nee, u zult veel tegen uzelf aanlopen en zult dan anders moeten reageren dan u gewend bent.

Dit word ook wel 'uit uw comfort zone' denken en doen genoemd.

 

Hierna of tijdens de training kunt u desgewenst gaan Mediteren, Yoga, Tai Chi, Mindfulness of gewoon sporten en bewegen om er nog meer uit te halen.

 

Kijk onder lees/luistertijd FAQ om te zien hoeveel tijd het u gaat kosten en wat er van u verwacht word en meld u aan, denk niet te lang, doe het!

De tijd duur is drie tot vier weken X 10 tot 35 keer 'goed en bewust' ademen x 12 seconden per ademhaling per dag.

 

Of ga eerst hieronder verder om u te laten inspireren, motiveren om deze methode aan te leren.

U kunt zich laten voorlezen en de tekst kunt daarbij u nalezen.

En daarna beslissen of deze methode iets voor u is.

 

We gaan u hiervandaan tutoyeren en spreken u verder aan met je en jij.

Iedereen ongeacht leeftijd zou aangesproken moeten worden met u simpel omdat je dat respect als mens verdient.

 

Heel veel liefde, ontspanning en een goed leven gewenst.


Laat je de tekst voorlezen.

Maak de keuze advies of AI.

Tijd duur 3.21 minuten of

Druk op play.


DH

MG

MP

Klik op beeld om te vergroten.

Klik op beeld om te vergroten.

Als kind dacht je niet in woorden of beelden je deed alles op gevoel.

Verbind je Brein en je Gevoel weer, met Bewust In- en Uit- Ademen.

Ontspan en maak een Glimlach.

 

Jezelf leren kalmeren hebben we nooit geleerd, niet op school, niet thuis, niet op straat.

Pak je kans en laat je informeren en doe het dan (met de nadruk op DOEN!!).

 

Door alle ervaringen die we tijdens ons leven krijgen letten we niet meer op de kleine dingen.

De spanningen lopen dan op en je hebt geen idee hoe je alles weer in Balans en tot Rust kan brengen.

Je hoofd raakt als het ware helemaal in de war.

 

In de beelden zie je Mandy Glaudemans en Oom Ritchy een ademhaling uitvoeren zoals hij bedoeld is.

 

Let op de kleine dingen (focus, concentreer)

  • Tijdens het ademen kun je niet meer denken omdat je aan het voelen bent wat je voelt (scannen) dit zal in het begin moeilijk zijn.
  • Bij de in-ademing gaan de schouders iets omhoog en je buik gaat zich opbollen.
  • Je longen word dan gevuld met zuurstof en het voelt gespannen aan.
  • Bij de uit-ademing ontspant het lichaam en lopen je longen weer leeg.
  • Deze ontspanning begint bij je wenkbrauwen, ogen, wangen, mond, kaken, nek, schouders, borst, middenrif en je buik.
  • Maak een Glimlach tijdens de uit-ademing.
  • En dat allemaal in ongeveer 10 seconden.

 

Voel je dit nog niet, werkt je lichaam nog niet zoals aan gegeven?

Geen nood, laat je verder informeren (voorlezen).

Na veel oefenen word dit weer voelbaar en geeft het rust en kalmte in je lichaam en geest.

De theorie krijg je nu, de uitvoering moet jij DOEN, drie tot vier weken lang.


Is het goed uitgelegd?

Star Rate het.

Rating: 0 sterren
0 stemmen

Deze methode helpt je brein weer te verbinden met je gevoel zoals toen je een kind was.

Laat u voorlezen klik op play

Middenrif ademing.

Als baby en kind hadden we een goede ademhaling.

Een goede ademhaling is een ademhaling die laag in de buik zit.

 

Door stress en spanningen kan het zijn dat je ademhaling niet meer in je buik zit maar dat je ademt vanuit je borst.

Hierdoor is je lichaam minder of zelfs niet in staat om stress te reduceren.

Ademhaling is het gaspedaal van het lichaam.

 

Het inademen stimuleert het  (activatie) en de uitademing stimuleert het parasympatische zenuwstelsel (rust, afbreken van adrenaline en cortisol).

De belangrijkste spier bij ademhalen is het diafragma (middenrif).

Het middenrif is de scheiding tussen de buik en de borst.

Iedere keer dat je adem haalt beweegt het middenrif.

 

Het kan echter zijn dat door stress en daaruit volgend borstademhaling, je middenrif steeds minder gebruikt wordt en zelfs vast gaat zitten.

Met deze ademhaling kun je het middenrif losmaken en het is een goede oefening om weer te leren ademen via je buik.

Je gebruikt bij deze ademhaling juist niet je borst.

 

Deze ademhaling is dan ook niet helemaal hetzelfde als de buikademhaling waarbij de borst wel gebruikt kan worden.

Bron: copdoplossingen.nl